Termék kategóriák
  • Akciós termékek
  • 24-48 óra Expressz Szállítás!
  • Kiemelt akciók
    •  
  • Matracok
    •  
  • Felületjavítók
    •  
  • Alvás kiegészítők
    •  
  • Memory termékek
    •  
  • AlvásStúdió Memory Program
    •  
  • AlvásStúdió Hotel Program
    •  
  • Gyermek termékek
    •  
  • Ágyak
    •  
  • Ágyrácsok
    •  
  • Hálószoba bútorok
    •  
Termékajánló
Facebook
Házhozszállítás

Fizetési megoldás
Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Szavazás
Minden amit matracvásárláskor tudni kell
2019.11.27 14:11

Az egészséges alvás ortopédia szempontjai

Mint minden életfolyamatban az alvó állapotban is egész testével van jelen az ember és jóllehet a mozgásszervek (csontok, ízületek, izmok) fizikai aktivitása igen alacsony. Néhány speciális szempontra feltétlenül oda kell figyelni, melyek az alvás minőségét befolyásolják.

 

Miért is fontos része a kielégítő alvás az egészségünk szempontjából?

 

 

A szervezetünk ebben az időszakban „pihen”, és „energiát tankol” a következő napra. A Az egészséges alvás ortopédia szempontjaipihenés szükségessége és indokoltsága a mindennapi igénybevétel után az izomzat és ízületi porcok mellett – mint mozgásszervi egység – talán a leginkább a gerinc szempontjából lényeges, hiszen a legtöbb reggeli panasz is a nyak és a keresztcsont között a gerinc valamelyik szakaszára, vagy éppen a teljes gerincre vonatkozik. Ezen fájdalmak egyik első és talán leggyakoribb oka a csigolyák közti porckorongok túlterheltsége. A gerinc egészsége szorosan összefügg az úgynevezett élettani gerincgörbületek szabályos íveltségével, az ívek harmóniájával. Gerincoszlopunk elemeinek a csigolyáknak és a köztük elhelyezkedő porckorongok egészséges állapotához elengedhetetlen a porckorongok megfelelő nedvességtartalma, rugalmassága, mert ez biztosítja a járás közben keletkezett ütődések „lengéscsillapító” hatását. Függőleges testhelyzetben a napközbeni terhelés a porckorongon belül fokozza a nyomást, ami folyadéktartalom csökkenést és rugalmasságvesztést eredményez. Az éjszakai pihenés közben, vízszintes helyzetben az ezzel ellentétes irányú folyadék – és tápanyagáram kerül túlsúlyba. Tehát ha megfelelő időtartam és testhelyzet áll rendelkezésre, akkor alvásközben a porckorongok anyagcseréje pozitív irányba változik, visszanyerik a napközben elvesztett nedvességet és rugalmasságot. Ahhoz, hogy ez a regenerációs fázis a mozgásszervek szempontjából megfelelő legyen, elengedhetetlen az egészséges fekhely.

 

Hogyan válasszunk megfelelő matracot

A tudományos vizsgálatokkal megalapozott és a tapasztalat által erősített álláspont szerint a fekvőbútor (ágy+matrac) feladata nemcsak a s

zilárd megtámasztás, hanem a test alvás közbeni speciális alátámasztása. Ez azt jelenti, hogy az anyagösszetételnek, a szerkezetnek és az így kialakított felületnek olyan tula

jdonságokkal kell rendelkeznie, hogy a terhelő felületen az ellennyomást úgy fejtse ki, hogy a gerinc, illet

Az alvás közbeni komfortot az biztosítja, ha a gerinc természetes görbületei nem változnak meg lényegesen, ugyanakkor az ellennyomás nem irritáló hatású a medence, a keresztcsont és a vállak érzékeny területein. Ehhez a szükséges, hogy a matrac megfelelő szakaszain keménységben és rugalmasságban különböző terhelési zónák kerüljenek kialakításra.ve a közvetlenül érintkező testkontúrok az élettani gerincgörbületek ideális, a regenerációra alkalmas körülményeit biztosítsa. A legjobban szerkesztett matrac-ágy kombinációk felveszik a test terhelő nyomását és egyenletesen eloszlatják azt a felületen. A modern matrac rugórendszere reagál minden alvási mozgásra, és így a helyváltozáshoz és súlyáthelyeződéshez alkalmazkodva minden új helyzetben optimális alátámasztást biztosít. Alternatív megoldást jelenthet egy rugalmas, vertikális „csőrendszer” beépítése a matracba. Ezek a különböző keménységű anyagok csatornákat hoznak létre, melyek a váll és a medence területén gyengébb, a deréktáji gerincszakaszon pedig erősebb alátámasztást biztosítanak.

 

Néhány általános szempont, amely segítheti a vásárlóját a megfelelő fekhely kiválasztásában. Ha ezeken a pontokon végig haladnak az értékesítés során, akkor Ön egy elégedett vásárlóval lesz gazdagabb, a vásárló pedig egy remek matraccal:

  • Alapvető fontosságú, hogy szánjon a választásra elegendő időt. Feküdjön rá és vegye fel azt a testhelyzetet, amely a megszokott, amelyben a leggyakrabban és legkényelmesebben alszik.
  • Próbálja meg, hogy milyen könnyen tud megfordulni, testhelyzetet változtatni. Ezt a mozdulatot ismételje meg párszor.
  • Néhányszor keljen fel és feküdjön vissza, úgy ahogy azt szokta.
  • Ha a csípő szélessége meghaladja a deréktáj szélességét, akkor a kissé puhább, ha nagyjából egyenlő a szélesség akkor inkább a keményebb matracot részesítse előnybe.
  • Fontos hogy a fekvőfelület mérete is alkalmas legyen mind hossz- mind haránt irányban, hogy az alvási szokásoknak megfelelően komfortos legyen.
  • A fekvőfelület (ágy + matrac) ajánlott minimum magassága 45 cm. A túlságosan alacsony ágyról való felállás szükségtelenül nagy terhelést okoz mind az ágyéki gerinc, mind a csípő- és térd ízületek számára.

 

Forrás: Dr. Tóth János ortopéd sebész, a Magyar Ortopéd Társaság és a Magyar Gerincgyógyászati Társaság tagja, Magyar Alváskönyv

Webáruház készítés